- Що таке електронна трудова книжка?
Електронна трудова книжка — це цифровий аналог паперової трудової книжки, що зберігається у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
- До якої дати потрібно перевести в електронний формат паперові трудові книжки? Для чого це роблять?
Перевести паперові трудові книжки в електронний формат потрібно до 10 червня 2026 року. Цей п’ятирічний перехідний період, встановлений Законом України від 05.02.2021 №1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», розпочався 10 червня 2021 року.
Переведення трудових книжок в електронний формат має кілька ключових цілей:
- Захист даних. Оцифрування гарантує збереження інформації про трудовий стаж, особливо тієї, що була внесена до 2004 року. Це унеможливлює втрату або пошкодження паперового документа.
- Спрощення процедур. Перехід до електронних книжок дозволить автоматично нараховувати пенсії, без необхідності особистого звернення до Пенсійного фонду України. Це значно спрощує процес для громадян і зменшує бюрократичне навантаження.
- Уникнення втрати стажу. Завчасне переведення даних у цифровий реєстр допомагає уникнути можливих проблем з підтвердженням стажу в майбутньому, що може вплинути на розмір пенсійних виплат.
- Прозорість і доступність. Працівник може у будь-який момент перевірити свої дані про страховий стаж в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг ПФУ. Це забезпечує повний контроль над власною трудовою історією.
- Оптимізація роботи. Після оцифрування паперова книжка повертається працівникові. Це спрощує кадровий документообіг і скасовує необхідність її зберігання на підприємстві.
- Що далі робити з паперовою трудовою книжкою після цієї дати?
Після того, як Пенсійний фонд України оцифрує трудову книжку, роботодавець видає працівникам особисто під підпис паперову трудову книжку.
Працівник може порівняти дані в особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду України зі своєю паперовою книжкою, щоб переконатися, що всі записи вірні та звернутись до органів Фонду у випадку неточностей чи розбіжностей.
Також варто зазначити, що на вимогу працівника, роботодавець і в подальшому зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.
- Якщо трудову книжку не оцифрують до 10 червня 2026 року?
В пункті 6 Закону України від 05.02.2021 №1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» прописано, що страховий стаж обчислюється за даними, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі за даними про трудову діяльність працівників, внесеними відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», а за періоди, за які не внесені дані до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, – у порядку та на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше». Тобто, після 10 червня 2026 року, при визначені права на пенсійні виплати будуть враховуватись записи з паперової трудової книжки, яку надасть заявник.
- Які дані можна вносити в електронну трудову книжку?
В електронну трудову книжку можна вносити дані, які підтверджують страховий стаж. Цей процес передбачає оцифрування інформації як з паперової трудової книжки, так і з інших документів про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. № 637 (ЗП України, 1993 р., № 12, ст. 273), (це трудові договора, військовий квиток, диплом про навчання, свідоцтво про народження дитини (для жінок), довідки про підтвердження стажу тощо)
- Хто і як має вносити дані в електронну трудову книжку?
Вносити дані в електронну трудову книжку може як працівник, так і роботодавець.
Працівник – засобами вебпортал електронних послуг ПФУ або звернувшись до найближчого сервісного центру фонду особисто.
Роботодавець – шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника.
Дана інформація детально описана в «Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі», затвердженому постановою правління ПФУ 12.03.2021 за №11-1 (зі змінами)
Відповідно до пункту 4 Порядку, відомості про трудову діяльність працівника подаються до територіального органу Пенсійного фонду України працівником особисто або через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі з обов’язковим накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, працівником, страхувальником або представником страхувальника, якому керівником страхувальника делеговані відповідні повноваження.
- Як перевірити, чи трудова книжка оцифрована?
На вебпорталі електронних послуг ПФУ в розділі «Електронна трудова книжка / Дані ЕТК / Відцифрована ЕТК» особистого кабінету застрахованої особи.
- Скільки всього працівників зареєстровано на підприємствах і організаціях Хмельницької області?
Станом на 01.10.2025 наявна інформація про 239 354 найманих працівників, в т.ч. які отримують грошове забезпечення.
- Скільки з них вже почали перехід на електронні документи?
Станом на 01.10.2025 вже 117 597 застрахованих осіб в області (або 49%) мають електронні трудові книжки.
Судилківська сільська рада Судилківська сільська об'єднана територіальна громада